Werkwijze voor zakelijke klanten

Samen komen we tot de beste financiële diensten voor u

Onze zakelijke klanten bevinden zich in verschillende fases van het ondernemerschap. De ene klant is net voor zichzelf gestart, terwijl een andere al jarenlang een bloeiend en succesvol bedrijf met tientallen medewerkers heeft. Voor elke klant geldt dat Vivendi advies op maat biedt. Met uw uitdagingen, doelen en dromen als uitgangspunt geven wij u een passend advies. 

 

Omdat elke klant en zijn behoeften anders is, is er geen een eenduidige werkwijze voor u als zakelijke klant. Dus bij ons geen direct offerte online, maar een passend advies. Over het algemeen doorlopen we met u de volgende 6 stappen:

  1. Kennismaking
    Tijdens het eerste gesprek stellen we vooral veel vragen. Wat zijn uw doelstellingen, wat zijn mogelijke risico's en hoeveel zekerheid wilt u en kunt u dragen? Daarnaast bespreken we het doel van onze dienstverlening: wat kunnen we van elkaar verwachten?
  2. Risico-inventarisatie
    Tijdens de tweede afspraak doen we een uitgebreide (of minder uitgebreid als dit uw wens is) risico-inventarisatie en brengen we de huidige beheersmaatregelen in kaart.
  3. Analyse
    Onze financieel adviseur analyseert de geïnventariseerde risico's en stelt een adviesrapport op. In dit advies nemen we naast de risico's en huidige beheersmaatregelen uw risicobereidheid en bedrijfsdoelstellingen mee.
  4. Plan van aanpak
    Vervolgens evalueren we gezamenlijk de risico's en stellen we prioriteiten. Welke risico's kunt u verminderen, welke gaat u zelf dragen, welke draagt u over aan een verzekeraar en welke wilt u helemaal uitbannen?
  5. Verzekeringen
    Vivendi brengt de over te dragen risico's onder bij de juiste verzekeraar op basis van voorwaarden en premie. Wij zijn volledig onafhankelijk en kunnen bij een groot aantal verzekeraars terecht.
  6. Regelmatig overleg
    Periodiek overleggen we met u of de gekozen dienstverlening nog past bij de fase waarin u zich bevindt met uw onderneming.